De layout is natuurlijk afgestemd op de grootte van de beschikbare ruimte en de positie van raam en deur in deze ruimte. Ik wil graag een zo’n lang mogelijk dubbel hoofdtraject met een zijlijn, een keerlus, opstelsporen en een onderhoudsspoor.

Baanplan 12-4-12

Uiteindelijk is de bovenstaande layout het huidige baanontwerp geworden, waarbij in het zwart het dubbelsporig hoofdtraject is waaraan twee stations liggen, rood is de enkelsporige zijlijn en dient tevens als een keerlus.

In blauw is het onderhoudsspoor wat tot op de werkbank doorloopt weergegeven. Hier kunnen complete treinen modulaire opbergbakken (zelfbouw) in- en uitrijden. Er is ook een module voor onderhoud gemaakt.

Met paars zijn de vijf opstelsporen aangegeven en de in- en uitrijsporen hiervan zijn in cyaan weer gegeven.

Tot slot zijn de twee zijlijnen in het grijs. Rechtsboven ligt inmiddels het bergtraject van Monte Vecchio, voor linksonder ligt dat ook in de planning. Tussen deze twee kan pendelverkeer plaatsvinden van zowel personen als goederen.

Het baanplan is uitgetekend in AutoCAD. Er is een download beschikbaar van een stuklijst in Excel van alle beschikbare Märklin M-rails.

(Update baanplan 12-04-2012)

Advertenties